Zarząd Wind Mobile S.A. ("Spółka", "Wind Mobile") z siedzibą w Krakowie podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 22.04.2014r. do Spółki wpłynęły wszystkie podpisane umowy związane z nabyciem akcji Software Mind Spółka Akcyjna, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000300409 ("Software Mind").
Tym samym Spółka w pełni zrealizowała cel przejęcia 100% akcji Software Mind, pozyskując podmiot podwajający jego poziom rentowności (EBITDA Software Mind za 2013 wyniosła 5,8 mln PLN), czterokrotnie podnoszący poziom sprzedaży (przychody Software Mind za 2013 wyniosły 45 mln PLN) oraz wykazujący wysoką komplementarność działalności względem aktywności Spółki. Suma parametrów finansowych obu podmiotów za rok 2013 wynosi odpowiednio: przychody netto 59,5 mln PLN, EBITDA 11,6 mln PLN. Począwszy od raportu okresowego za II kwartał 2014 Spółka prezentować będzie skonsolidowane sprawozdania finansowe, uwzględniające wyniki realizowane przez oba podmioty.
Łączna cena za przejęcie 100% Software Mind wyniosła 46,3 mln PLN a wskaźnik P/E liczony na podstawie EBITDA 2013 niespełna 8. Jednocześnie w bilansie Software Mind na koniec 2013 wykazywane są znaczące salda aktywów płynnych, które efektywnie obniżają poziom wyceny. Saldo środków pieniężnych wyniosło 8,8 mln zł, a kapitał obrotowy netto, czyli skorygowany o wszelkie zobowiązania krótkoterminowe wyniósł 16,1 mln PLN. W rezultacie efektywny poziom ceny za Software Mind to odpowiednio 37,5 mln PLN przy korekcie o saldo gotówki oraz 30,2 mln PLN przy kompensacji z saldem kapitału obrotowego netto (P/EBITDA 5,2-6,5). Ponadto, Software Mind wykazuje śladowe saldo zobowiązań finansowych (0,2 mln PLN).
Połączone działalności obu spółek wykazują duży poziom komplementarności. Dotychczasowe doświadczenia Wind Mobile w umiejętnej ewolucji oferty od tworzenia innowacyjnych systemów informatycznych, poprzez outsourcing techniczny, outsourcing biznesowy, aż do modelu wyjścia poza ograniczenia partnerów B2B oraz samodzielnego adresowania klienta końcowego, z powodzeniem zastosowane zostaną również do kluczowych segmentów aktywności rynkowej Software Mind. Potencjał Spółki, koncentrujący się dotychczas na mobilnej rozrywce, wzrośnie o produkty odpowiadające na kolejne potrzeby nowoczesnych konsumentów - mobilne finanse (Software Mind Mobile Banking, Software Mind Video Branch Banking) oraz travel (Software Mind Hospitality Suite).