Trends
|
Małgorzata Curyło
22/11/2010
|
|
Serwisy społecznościowe ? kto da więcej?
TechCrunch Europe poinformował, że największy polski serwis społecznościowy - nk.pl, jest do sprzedania za 130 mln euro/500 mln PLN. Według badania Megapanel liczba użytkowników, którzy odwiedzili ten serwis w sierpniu br. to ponad 12 mln.
SecondMarket Inc. z Nowego Jorku wyliczył, że wartość rynkowa największego na świecie serwisu społecznościowego Facebook to 42 mld $/120 mld PLN przy ponad 500 mln użytkowników.
Czy 1* użytkownik Facebooka jest wart prawie 6* użytkowników Naszej Klasy?
Naszej klasie będzie bardzo trudno zaangażować użytkownika przy tak dynamicznie rozwijającym się konkurencie jakim jest Facebook w Polsce, co za tym idzie, następował będzie dalszy odpływ użytkowników z nk do fb, a na pewno przełoży się to na czas spędzany na serwisie - co przy reklamowym modelu biznesowym może okazać się kluczowe. Nie należy zapominać, że Grupa Gadu-Gadu chciałaby ?urwać? coś z społecznościowego tortu ww dwóm konkurentom. Abstrahując czy wyceny są zawyżone, prognozuję, że stosunek użytkownika w użytkowniku nadal będzie rósł na korzyść FB. Oby nie skończyło się jak w polskim przysłowiu, że za nk usera nie damy.. ?złamanego grosza?...
*obie wyceny są szacunkowe, a informacje nie potwierdzone przez same serwisy, żaden nie publikuje danych finansowych
|
|
|
|
|
|